top of page

Stop paniekaanvallen

  • 26weken

Inhoud

Een paniekaanval kan een variatie aan intense, overweldigende symptomen inhouden, zoals snel en oppervlakkig ademen, een ijl gevoel in je hoofd, racende, rampzalige gedachten, een knoop in je maag, misselijkheid, hartkloppingen, tintelingen, trillen, zweten, rillingen, … De eerste keren wanneer je een paniekaanval hebt, kan het voelen alsof je leven in gevaar is. Wanneer jij paniekaanvallen meemaakt, dat is het belangrijk dat je je laat onderzoeken door een arts, zodat medische oorzaken kunnen uitgesloten worden. Maar eens je weet dat het paniekaanvallen zijn, weet je dat, hoe intens ze ook kunnen zijn, ze je niet echt kwaad kunnen doen. Maar ze hebben is natuurlijk verre van aangenaam... De bewoording “paniekaanval” kan een beetje misleidend zijn, want niemand wordt ooit aangevallen door paniek. Wat er eigenlijk gebeurt tijdens een paniekaanval, is dat je lichaam haar systeem voor noodgevallen activeert, dat ontworpen is om je te beschermen in tijden van gevaar. Dit instinctieve systeem van bescherming dient om je kans op overleven te vergroten mocht je in een levensbedreigende situatie zitten, omdat het ervoor zorgt dat je helemaal klaar bent om te vechten en jezelf te verdedigen of te vluchten en jezelf in veiligheid te brengen. Het probleem is dat dat systeem voor noodgevallen ook kan geactiveerd worden op momenten dat het niet gepast of nodig is, zoals tijdens het winkelen of wanneer je ’s avonds probeert te slapen. Paniekaanvallen kunnen voorkomen wanneer je lange tijd hoge niveaus van chronische stress en angst hebt ervaren, of ze kunnen getriggered worden door een of meer specifieke traumatische gebeurtenissen. Je kan deze sessie 26 weken zo vaak beluisteren als je wil. Hypnose werkt door herhaling. Luister er dus regelmatig naar. En geniet volop van de ontspanning terwijl je de lessen in deze sessie in je opneemt... Warme groet, Eva

Instructeurs

Prijs

€ 47,00

Delen

Ben je al deelnemer? Inloggen

bottom of page